Prin toamna anului 1988, fiind salariat la o companie aeriana, in Miami, Florida, am intalnit un fost maior de aviatie roman, George, care era capitan de aeronava de pasageri pe rutele din Asia si despre care am aflat ca i-a dat lectii de pilotaj pe MIG lui Nicu Ceausescu.
In discutiile pe care le-am avut cu el, am aflat despre felul cum erau pregatiti aviatorii militari romani, despre animozitatea dintre ofiterii de cariera, cu studii superioare, si ofiterii de Securitate, "de la par".
Ofiterii de aviatie erau mereu supravegheati. Era evident ca Partidul Comunist, in general, si Securitatea, in special, se temeau de ei. In vara anului 1975, un grup de aviatori militari din Craiova a fost arestat, torturat, anchetat si fortat la marturisiri care nu erau adevarate. Cineva i-a "turnat" ca au discutat cum se poate lovi, din aer, o coloana de limuzine. Din moment ce numai "marele conducator" se deplasa cu coloane de limuzine, concluzia securistilor a fost ca acestia complotau asasinarea lui Ceausescu. Foarte putini din acei aviatori s-au intors din inchisoare.
Intre altele, George mi-a relatat cum, intr-o zi din primavera lui 1975, in timp ce era ofiter de serviciu, la o unitate de aviatie, la nord de Bucuresti, un tanar intre 23 si 25 de ani a fost escortat in biroul sau.
"Ma numesc Nicu Ceausescu si doresc sa-mi dati lectii de pilotaj, sa invat sa conduc un MIG". Inima lui George s-a facut cat un purice. Nicu Ceausescu avea o reputatie extrem de salbatica, si, in plus, mai parea si baut.
"Absolut de acord! E o idee admirabila din partea dumneavoastra, tovarase Nicu".
"Lasa formalitatile, ma, maiorule. Spune-mi Nicusor".
"Mai intai va fi nevoie de o anumita pregatire teoretica si practica, zboruri pe avioane mai simple, dupa care se face tranzitia la avioane cu reactie".
"Las