“Primele 9 luni ale anului au fost peste asteptari – anul acesta vom depasi, ca si cifra de afaceri chiar si anul 2008”, declara, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, proprietarul grupului City Grill, Dragos Petrescu (foto), care estimeaza afaceri de pana la 16 milioane de euro in acest an.
Printr-o strategie “norocoasa”, asa explica seful City Grill cresterea incasarilor intr-o perioada critica pentru economia romaneasca. “Am avut inspiratia sa inchid locatiile neprofitabile la inceputul lui 2009 si sa dezvolt canalele de business care au mers: berariile si shaormariile”, povesteste Petrescu.
Jumatate din vanzari, din oferte speciale
O alta idee inspirata cu care a venit Petrescu in intimpinarea crizei au fost promotiile care in urma cu doi ani erau o pasare rara pe piata restaurantelor din Romania. “La sfarsitul lui 2008, in octombrie-noiembrie am creat meniul avantaj de 19,9 lei care s-a dovedit a fi un mare succes”, explica Petrescu. Au urmat meniul de 9,9 lei – care se gaseste exclusiv in centrele comericale, easy2 do – de 17,44 lei sau cina la City Grill - cu 20 lei. “Am ajuns ca astazi ofertele speciale sa reprezinte 50% din vanzari si cel, mai important, sa avem restaurantele pline”, mai spune Petrescu.
Daca pana la majorarea TVA, profitul pentru meniurile speciale era unul infim, acum sunt meniuri unde Petrescu, in cunostiinta de cauza, a decis sa iasa pe minus, dar sa nu majoreze preturile. “Odata cu majorarea TVA am decis sa nu majorez preturile la meniurile speciale, in timp ce la celelalte produse am crescut doar cu diferenta de TVA. De exemplu, la meniul de 19,9 lei, ies pe pierderi, nu pe profit, insa pe langa acest meniu clientul mai ia si altceva, si se compenseaza”, explica Petrescu mecanismul afacerii pe care o conduce.
Per total, profitabilitatea restaurantelor care fac parte din grupul City Grill a scazut de