- Diverse - nr. 658 / 26 Octombrie, 2010 Recent, am facut diverse cumparaturi la hipermarket-ul Auchan. La iesire, casierita a verificat de doua ori, foarte atent, daca am despachetat tot din carucior. Simtindu-ma umilita, si nu prima data in acest magazin, unde fiecare client este vazut ca potential hot, am intrebat-o de ce nu face macar discret acest lucru, spunandu-i ca voi apela la alte institutii pentru a-mi apara drepturile. Fiindca inainte am vorbit in limba mea materna si nu mi-am amintit exact numele unei institutii, m-am exprimat in limba romana, casierita intrebandu-ma ca ce fel de maghiar sunt daca nu ma pot exprima ungureste. Dupa niste schimburi de replici, a inceput sa ma tutuiasca si sa-mi adreseze diverse injurii, sa ma ironizeze. In timpul disputei, a aparut si personalul care se ocupa de securitate, dansa sugerandu-le: ,,Asa, asa, aranjati-i". Spre cinstea lor, cand au aflat despre ce este vorba, nu s-au bagat. Mentionez ca nu aceasta a fost prima altercatie cu casierita respectiva. Sugerez si totodata cer de la conducerea magazinului respectiv sa reconsidere purtarea angajatilor fata de clienti. Daca nu sunt apti pentru munca cu publicul sa fie trimisi in alta parte (sau la neurolog, cum si-a permis sa ne trimita doamna casierita, Emilia R.). Doresc si sa atrag atentia ca au fost inventate camerele de supravegheat pentru siguranta bunurilor magazinului si nu pentru umilirea clientilor onesti de catre niste casierite certate cu bunul simt. N.G., fost client N.r. Cazuri similare au fost semnalate si de alti ,,norocosi" care s-au incumetat sa treaca pragul magazinului. Se pare ca-n vremuri de criza economica asa inteleg unii sa promoveze comertul civilizat si respectul fata de clienti. Mentionam ca pana la dovedirea suspiciunilor, chiar si-n cazul celor mai grave infractiuni, se aplica prezumtia de nevinovatie. Totodata, calitatea personalului d