Pictorul Teatrului de Păpuşi Puck din Cluj-Napoca, Marian Sandu, este omul care pune zâmbetul pe buze păpuşilor. Rareori e acolo să vadă cum păpuşile mânuite dibaci bucură copiii în „lumea” pictată de el. Atunci când o face este o prezenţă discretă, care se mulţumeşte să observe totul din ultimul rând.
„Câteodată mă duc, să văd cât din ceea ce am vrut să spun este spus. Atunci, iau loc în spate pentru că cel mai sincer critic este copilul din ultimul rând”, povesteşte Marian.
Dă formă cuvintelor
Culorile din paleta sa au îmbujorat sute, poate mii de păpuşi din gips şi au însufleţit încă pe atâtea figurine din lemn, hârtie sau burete. Pensulele şi culorile sale au zugrăvit câteva zeci de lumi de basm, printre care cele din „Punguţa cu doi bani” şi „Albă ca zăpada”. A câştigat premii aici şi „afară”, a avut expoziţii multe, dar nu le dă importanţă. „Nu asta contează pentru mine, cât faptul că reuşesc să simt şi să dau formă cuvintelor pe care scenaristul mi le pune în faţă”, destăinuie pictorul.
Este oltean la origini. „Vin dintr-un sat din judeţul Dolj. Voiam să mă duc la Bucureşti să fac acolo şcoala de arte. Dar mentorul meu în vremea adolescenţei mi-a spus că e o şcoală foarte bună la Cluj. Şi am venit, am rămas”, adaugă Marian, povestind cum s-a înscris la Institutul de Arte Plastice „Ion Andreescu”, devenit ulterior Universitatea de Arte şi Design.
Lucrează de 12 ani la Teatrul Puck şi colaborează pentru diverse spectacole ale teatrelor din ţară. Asta, deşi la vârsta studenţiei nici nu se gândea să lucreze vreodată într-un teatru. S-a întâmplat, însă, prin anii studenţiei să participe la un concurs pentru postul pe care îl ocupă şi acum.
„În şcoală am învăţat multe lucruri valoroase. Însă şcoala se termină la un moment dat, iar exemplele şi modelele pe care le primeşti dispar. Atunci trebuie să începi să te descoperi, să te defi