Procurorul şef al Secţiei de Urmărire Penală şi Criminalistică din cadrul Parchetului instanţei supreme, Marius Iacob, a afirmat luni în cadrul unei prezentări pentru studenţi la Drept, că accidentul aviatic de la Tuzla este cea mai mare catastrofă aviatică din istoria Forţelor Aeriene Române.
Totodată, a spus procurorul şef Iacob, cazul Tuzla este unic din multe puncte de vedere.
În cadrul prezentării, făcută luni, de Ziua europeană a Justiţiei civile, la sediul Ministerului Public, procurorul Marius Iacob a declarat, în faţa studenţilor şi auditorilor de Justiţie de la Institutul Naţional al Magistraturii, că în ultimii 20 de ani în România s-au înregistrat 27 de accidente aviatice, în care au fost implicate aeronave ale Forţelor Aeriene Române.
În cele 27 de accidente, au fost implicate 28 de aeronave, într-unul din evenimente fiind implicate două MIG-uri, care s-au ciocnit în zbor, în anul 1993. În urma catastrofelor, 61 de militari au pierit, doar doi supravieţuind (în accidentul de la Tuzla).
Potrivit procurorului şef, în cele mai multe catastrofe au fost implicate MIG-uri, 17 astfel de aparate prăbuşindu-se. Totodată, anchetatorul a precizat că în majoritatea cazurilor a fost vorba de defecţiuni de natură tehnică.
În accidentul de la Tuzla a fost implicat un aparat Antonov 2, fiind pentru prima dată când o astfel de aeronavă a făcut obiectul unui incident.
Marius Iacob a arătat că accidentul de la Tuzla este calificat drept cel mai grav, în primul rând prin numărul victimelor, 12 militari pierzându-şi viaţa, iar alţi doi fiind răniţi.
Prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 în 5 iulie pe Aerodromul Tuzla, judeţul Constanţa, s-a produs din cauza ruperii levierului de comandă, iar propagarea fisurilor ar fi putut fi generată de suprasolicitarea lanţului longitudinal ca urmare a încărcăturii apropiate de masa ma