Ziua Porţilor Deschise la Curtea de Apel Alba Iulia a reprezentat, anul acesta, un moment important pentru această instituţie. În cadrul evenimentului, a fost anunţată oficial trecerea clădirii în administrarea Curţii de Apel Alba Iulia, ca urmare a Hotărârii de Guvern nr.866/18.08.10 şi au fost expuse principalele obiective pentru modernizarea şi amenajarea clădirii, pentru ca aceasta să redevină un PalatalJustiţiei,aşa cum a fost concepută iniţial. Până în prezent, spaţiul în care îşi desfăşoară activitatea instanţa judecătorească se afla în administrarea Instituţiei Prefectului Alba, Curtea de Apel beneficiind doar de un drept de folosinţă. “Acest spaţiu este insuficient desfăşurării în bune condiţii a activităţii. Situarea sălilor de judecată la etajul II împiedică accesul persoanelor cu dizabilităţi sau cu dificultăţi de deplasare în sălile de judecată, arhivă şi registratură, spaţii care ar trebui să se afle la parter. Până în prezent, datorită statutului juridic al clădirii, nu s-au putut efectua modificările necesare dotării clădirii cu ascensor, care ar permite accesul publicului şi personalului la etajul II, unde se află situate aceste săli, întrucât acestea reprezintă cheltuieli de investiţii care nu au putut fi angajate de Curtea de Apel Alba Iulia, ca titular al unui drept de folosinţă asupra unei părţi din imobil”, a spus purtătorul de cuvânt al Curţii de Apel Alba Iulia, Cosmin Muntean.
Redobândirea imobilului, construit la începutul sec XX cu destinaţia Palat de Justiţie de către Curtea de Apel Alba Iulia permite efectuarea amenajărilor ce se impun pentru buna desfăşurare a activităţii. Conducerea instanţei a inceput deja demersurile pentru accesarea de fonduri necesare, inclusiv europene, iar, după mutarea instituţiilor care ocupă parterul clădirii şi etajul I, aici vor fi mutate birourile judecătorilor şi ale grefierilor, care în prezent s