Acesta e un articol publicitar. De PR mai exact. Dar nu e prima dată când fac publicitate şcolii de psihologie de la Cluj. Şi sunt convins că nu va fi şi ultima dată. Despre cercetările de frontieră ale psihologilor clujeni puteţi citi aici şi aici. Acum despre un nou program în care sunt implicaţi şi care va fi lansat oficial mâine (27 octombrie).
_____
2.500 de copii din învăţământul preşcolar, provenind din medii dezavantajate, vor beneficia de sprijin psihologic specializat pentru a preîntâmpina abandonul şcolar. Proiectul, coordonat de Catedra de Psihologie Clinică și Psihoterapie a Universităţii ”Babeş-Bolyai” (UBB), reprezintă o premieră pentru România
Conform datelor Institutului Național de Statistică (INS), disponibile la nivelul anului 2008, abandonul școlar reprezintă o problemă majoră a educației în România. Astfel, în 2008, 436.404 copii cu vârste cuprinse între 3 și 17 ani nu erau înscriși la vreo formă de învățământ (grădiniță, școală, liceu și învățământ profesional). Incidența abandonului școlar în rândul copiilor proveniți din medii defavorizate este una mai mult decât îngrijorătoare. Astfel, doar un sfert din copiii proveniți din mediul rural ajung să urmeze liceul.
Raportul asupra Sistemului Național de Învățământ, realizat anul trecut de Ministerul Educației, arată și o tendință în creștere a ratei abandonului școlar, o triplare a acesteia, de la 0,6% în anul școlar 2000/2001, la 1,9% în anul școlar 2007/2008.
Proiectul pe care psihologii clujeni îl vor lansa pe 27 octombrie 2010 își propune atât să prevină apariția problemei în sine (abandonul școlar), cât și limitarea în timp a problemei (dacă aceasta s-a manifestat deja). În acest sens, psihologii implicați în proiect, vor lucra atât direct, cu copiii, cât și cu educatorii, consilierii și părinții copiiilor. În plus, proiectul își propune și adaptarea curriculei