- Diverse - nr. 658 / 26 Octombrie, 2010 Activitati specifice invatamantului prescolar In ceea ce priveste continutul activitatilor specifice functiei de diriginte in invatamantul prescolar, se vor avea in vedere urmatoarele: saptamanal, se vor planifica si desfasura actiuni, atat in cadrul activitatilor pe domenii experientiale, cat si in cadrul celor liber-alese sau de dezvoltare personala, care sa abordeze continuturi din domeniul educatiei rutiere, educatiei interculturale, educatiei pentru sanatate etc., in conformitate cu prevederile actelor normative si ale strategiilor nationale, precum si in baza parteneriatelor stabilite de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului cu alte ministere, institutii si organizatii. Totodata, se va acorda o atentie deosebita activitatilor de dezvoltare personala cuprinse in planul de invatamant si care, conform precizarilor din Metodologia de aplicare a planului de invatamant pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 si 6/7 ani, anexa a O.M.nr.5233/2008, vizeaza teme precum: Autocunoastere, Dezvoltarea abilitatilor de comunicare, Dezvoltarea empatiei, Luarea deciziilor, Medierea conflictelor, Managementul invatarii prin joc etc. Activitatile la care face referire in O.M.nr.5132/2009 se vor desfasura, cu precadere, in acest context. Lunar, se vor planifica si desfasura cu copiii activitati extrascolare, cu participarea parintilor si a partenerilor educationali din comunitate (autoritati locale, biserica, politie, agenti economici etc.). Comunicare constanta, prompta si eficienta cu parintii Saptamanal, pentru a se asigura o comunicare constanta, prompta si eficienta cu parintii, educatoarea va planifica si desfasura o activitate de consiliere/consultatii cu parintii copiilor din grupa, intr-un intervalul orar stabilit de ea si comunicat acestora. Aici se incadreaza si sedintele semestriale/ocazionale cu parint