La nivelul Europei Centrale şi de Est, în 2010 aproape unul din două BMW-uri vândute reprezenta un SUV din gama „X“, cele mai bine vândute modele fiind X5, Seria 3 şi X1 Andrea Castronovo, preşedintele BMW Group pentru Europa Centrală şi de Est, spune că profitabilitatea şi "sănătatea" dealerilor auto depind în primul rând de activitatea din serviceurile acestora.
Spre exemplu, potrivit lui Castronovo, la nivel european un dealer BMW performant îşi acoperă 80% din costurile fixe din service, în timp ce în Marea Britanie şi Italia există centre care reuşesc să atingă un procent chiar şi de 120%, obţinând şi un câştig suplimentar.
"Din acest motiv, este important pentru noi să avem nu numai maşini premium, ci şi un service care respectă aceste standarde. Prima maşină este vândută de consultantul de vânzări, dar a doua este vândută de service", crede Castronovo.
Reţeaua BMW de pe piaţa locală este alcătuită din patru dealeri, cel mai mare fiind Automobile Bavaria. Compania, controlată de omul de afaceri Michael Schmidt, care a deţinut şi importurile până în vara lui 2007, are în prezent nouă centre complete, două puncte de livrare şi vânzare în Oradea şi Galaţi şi un centru nou în Craiova, care este în curs de autorizare. Ceilalţi trei dealeri ai mărcii sunt Motor AG în Piteşti, Trado Motors în Iaşi şi West Premium în Oradea, la care se adaugă un service independent în Bucureşti inaugurat anul trecut.
"Piaţa est-europeană s-a schimbat mult în ultimii doi ani. Sunt ţări precum România, Ungaria sau Bulgaria unde vânzările de maşini premium sunt la 30-40% faţă de nivelul din urmă cu doi ani. Alte ţări precum Polonia, nu numai că au avut o creştere a PIB-ului în 2009, dar segmentul premium este în creştere", a spus Andrea Castronovo.
Pe piaţa locală, în primele nouă luni ale acestui an BMW este cea mai bine vândută marcă premium, c