România nu trebuie să sacrifice investiţiile în infrastructura de transport pentru a promova, alături de celelalte state membre, un sector al transportului mai "verde".
Acesta este mesajul comisarului european pentru Politici climatice, Connie Hedegaard. O bună reţea de cale ferată, interconectivitatea dintre transportul public şi cel privat, mai buna organizare urbană sau programe care să încurajeze folosirea bicicletelor sunt soluţii pe care comisarul le sugerează autorităţilor de la Bucureşti pentru ca şi România să contribuie eficient la atingerea ţintei europene privind reducerea emisiilor de carbon.
Răspunzând unei întrebări adresate de Jurnalul Naţional, în cadrul unei întâlniri avute la Bruxelles cu reprezentanţi ai mass-media din România, Brazilia, Portugalia, Grecia şi Rusia, Connie Hedegaard a spus că, deşi e firesc ca România să aibă drept ţintă principală investiţiile în dezvoltare, această dezvoltare nu presupune excluderea interesului pentru un transport verde. Asta mai ales în condiţiile în care acesta este sectorul unde UE se mişcă cel mai slab - emisiile de carbon sunt foarte mari şi neutralizează, practic, progresele care se fac în alte domenii (în industrie sau în ceea ce priveşte folosirea judicioasă a energiei). Scopul UE este să îşi reducă volumul emisiilor de carbon cu 20% până în 2020. Ţinta stabilită pentru România este de 24%, cea mai ambiţioasă fiind cea stabilită pentru Suedia, de 49%.
"Consider că este foarte important ca agenda europeană privind schimbările climatic să nu le ia oamenilor posibilitatea de a fi mobili, o cerinţă firească a omului modern. Întrebarea este cum să facem în aşa fel încât să se bucure în continuare de acest avantaj şi, în acelaşi timp, să facă şi unele schimbări necesare ce decurg din combaterea încălzirii globale", a declarat comisarul danez. "În Bruxelles a fost de mare