La începutul anului viitor, Primăria Capitalei va începe reorganizarea circulaţiei în zona centrală a oraşului
Majoritatea străzilor principale vor avea sensuri unice, benzi speciale pentru mijloacele de transport în comun pe care vor circula şi taximetrele, maşinile pompierilor sau ale salvării, piste pentru biciclişti şi zone pietonale. Studiul pentru introducerea sensurilor unice în zona centrală a municipiului Bucureşti mai prevede şi crearea unor puncte internodale , locuri în care bucureştenii vor avea staţii pentru mijloacele de transport în comun, metrou sau taxi.
Directorul Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei, Ioan Dedu, a declarat pentru gândul, că "la acest studiu se lucrează cam de o lună şi jumătate, se va termina anul viitor, iar implementarea lui poate dura şi 2-3 ani. Dacă studiul ne indică doar marcarea, semaforizarea şi semnalizarea, atunci, după simulări, se trece imediat la introducerea sensurilor unice ".
Primele străzi cu sens unic, în zona Pasajului Basarab
Primele străzi reorganizate vor fi cele din zona Pasajului Basarab, "Sensuri unice se vor introduce cel mai probabil la sfârşitul anului sau la începutul celui viitor, pe străzile Alexandru Ioan Cuza, Mantopol, Banu Manta, Petru Rareş, Comana, dar şi pe cele aflate în spatele Primăriei sectorului 1, apoi vom înainta către zona centrală. Reorganizarea sensurilor de circulaţie va afecta inelul central cu unele extensii. Inelul central este format din bulevardele Ştefan cel Mare, Mihai Bravu, Titulescu, Calea Văcăreşti, strada Progresului şi Pasajul Basarab.
Este posibil să introducem sensuri unice şi pe Dorobanţi, Barbu Văcărescu sau Floreasca", a mai declarat directorul Ioan Dedu. Străzile şi bulevardele cuprinse în acest perimetru vor avea în marea lor majoritate sensuri unice, piste pentru biciclişti şi zone pietonale. În aceste zone se va înc