Kilometrul zero al Capitalei, în mijlocul zilei. Jucăm rolul a trei vânzători ambulanţi care îşi ademenesc clienţii cu produse ieftine: sucuri la numai 2 lei sticla de jumătate de litru, apă minerală la un leu bucata, biscuiţi şi cornuri la 50 de bani pachetul. Modul de prezentare a mărfii arată însă că, în mod evident, la mijloc este ceva dubios: sucurile sunt îngrămădite într-un lighean roşu, uzat, în care s-a turnat multă gheaţă, iar dulciurile sunt băgate într-o pungă de plastic. Una dintre balustradele de beton de lângă ieşirea de la staţia de metrou „Piaţa Universităţii" ţine loc de tarabă. În ciuda acestor condiţii, business-ul nostru se bucură de succes. Unii clienţi se arată chiar încântaţi că pot lua sucuri şi dulciuri la preţuri mai mici decât în magazine. O tânără cumpără la început un suc, apoi începe să ceară tot mai multe produse: pufuleţi, eugenii, apă minerală.
Reporter: Ofertă de criză. Avem şi rece, şi cald. Ce vrei, suc?
Cumpărător: Dă-mi o Cola. Sunt prima care îţi fac vânzare, ai avantaj. Dă-mi şi două pungi de pufuleţi, că-i dai ieftin.
Bătrânii se arată mai reticenţi, se opresc să vadă despre ce-i vorba, dar nu cumpără. Pe lângă noi trece un student, cu un rucsac negru în spate, căruia nu-i vine să creadă că a dat peste un aşa chilipir. Vrea să ia tot ce avem.
Cumpărător: Cât e sucul?
R.:Doi lei la jumătate, un leu la cutie. Ce doriţi?
C.: Aveţi mai multe?
R.: Astea sunt ultimele.Uite, mai avem patru.
C.: Aha. Le iau pe toate câte aveţi.
R.: Opt.
C.: Bun. Sigur nu mai aveţi şi altele?
R.: Nu, nu.
Studentul pune sucurile repede în rucsac, de parcă s-ar teme să nu ne răzgândim. Mai stăruie totuşi pe lângă noi, poate, poate mai scoatem ceva ieftin din ligheanul cu gheaţă. Apoi pleacă dezamăgit. Un alt client, decepţionat că nu a mai găsit la noi un produs pe care-l caută, ne într