Jumătate din firmele din ţară consideră că nu pot evolua din cauza unor angajaţi care nu au învăţat la şcoală ceea ce le trebuia pentru piaţa muncii. Sursa: EVZ
Aproape jumătate dintre angajatorii români consideră că a doua piedică în dezvoltarea lor, după regimul de impozitare, este faptul că şcoala nu le oferă elevilor şi studenţilor abilităţile necesare pentru piaţa muncii. Acest lucru este dovedit prin rezultatele slabe pe care România le obţine la testările internaţionale de câţiva ani încoace.
Reprezentanţii Societăţii Academice Române (SAR) au adunat ieri la aceeaşi masă specialişti în educaţie pentru a discuta despre "Schimbarea de paradigmă în educaţie şi metodele de predare". Soluţia propusă de aceştia este ca oamenii de afaceri să colaboreze la regândirea curriculumului naţional şi introducerea unor noi metode de predare pentru formarea competenţelorcheie.
Doar cinci elevi sunt atenţi la oră
"Peste 80% dintre elevi înţeleg doar 20% din informaţii. Asta înseamnă că într-o clasă din 25 de elevi, 20 dintre ei sunt atenţi doar în primele zece minute. Trebuie să aflăm de ce se întâmplă aşa, şi ţinta ar trebui să fie ca elevii să priceapă cel puţin 50% din informaţie", este opinia lui Boris Singer, directorul Editurii Sigma, prezent la întâlnire.
"Uitaţi-vă ce se întâmplă cu educatorii care îşi fac dosare groase ca să primească gradaţia de merit şi aceşti educatori n-au asistat în viaţa lor la o lecţie, nu au văzut niciodată o casetă video despre cum se predă", a ridicat problema Radu Gologan, profesor şi cercetător la Institutul de Matematică "Simion Stoilow".
Rezolvarea problemei necorelării între piaţa muncii şi şcoală e posibilă cu ajutorul oamenilor de afaceri, angrenaţi ca specialişti independenţi şi în realizarea curriculumului.
"Aproape jumătate dintre angajatorii de la no