Reducerea salariilor a determinat o bună parte a angajaților cu state vechi ai instituțiilor care gestionează proiectele europene să abandoneze corabia. Locul lor a fost luat de angajați care urmează să fie școliți.
Deși a fost declarată prioritate la nivel național, atragerea fondurilor europene rămâne o castană fierbinte în mâna autorităților de la București. Oficial, autorităților de management (AM) le merge bine: numărul angajaților nu a suferit mari fluctuații. În realitate, mulți dintre cei care au învățat la Bruxelles cum să obțină o absorbție corespunzătoare a banilor comunitari au dat locul de muncă de la stat pe un salariu mai mare la privat. În sistem au intrat alte persoane, parte din acestea urmând să intre în ciclul de școlarizare, de cel puțin un an.
„S-a luat decizia de a crește numărul posturilor, ca urmare a plângerilor adresate de beneficiarii fondurilor UE în privința întârzierii rambursărilor, cauzate de personalul insuficient, precum și ca urmare a recomandărilor misiunii de audit a Comisiei Europene“, precizează, pentru Capital, Anca Zevedei, directorul general al AM Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POS DRU). Se pare că instituția a reușit să convingă o parte din funcționarii Ministerului Finanțelor să se transfere, un argument important fiind și sporul de 75% de care beneficiază cei ce gestionează fondurile UE.
Schema de personal arată bine pe hârtie
La AM pentru Programul Operațional Regional (POR), toate cele 108 posturi repartizate sunt ocupate. Anul trecut, erau cuprinse în schemă 72 de posturi, din care doar unul era vacant. De precizat că, în 2010, în urma reorganizării Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT), numărul posturilor alocat AM a crescut, prin includerea personalului fostei Direcții Implementare Programe PHARE CES.
În ceea ce privește AM pentru