Pentru a oprii căderile de pietre pe artera europeană, versanţii trebuie fortificaţi, din 2011, în alte 20 de puncte, între kilometri 198 şi 231.
Angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Râmnicu Vâlcea încearcă să obţină un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru a consolida din 2011 versanţii de pe Valea Oltului, în alte 20 de puncte. Pietrele care cad de pe versanţi pe DN7, respective E81, pun în pericol viaţa şoferilor şi blochează traficul rutier. „Vrem să eliminăm toate punctele critice între kilometri 198 şi 231, pe Valea Oltului. Am făcut o analiză şi pe această distanţă mai sunt de executat lucrări de protecţie a versanţilor în 20 de puncte. Lucrările sunt aprobate să înceapă din 2011. În prezent, muncim la realizarea proiectelor şi la expertize, după care încercăm să obţinem un împrumut de la BEI", a declarat Eugen Mănescu, directorul SDN Râmnicu Vâlcea. Tot acesta a precizat că nu se ştie un cost estimativ al lucrărilor care urmează să fie realizate, dar e vorba de foarte mulţi bani. Fortificarea celor 20 de puncte va dura doi, trei ani.
18 milioane de euro investite în versanţi
Lucrările de consolidare a versanţilor au început pe Valea Oltului în urmă cu doi ani. Ele sunt executate de o firmă nemţească Sachsische Bau care a câştigat licitaţia organizată de Campania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Firma care le execută, Sachsische Bau a fortificat şi Alpii elveţieni şi germani. „În consolidările care s-au făcut din 2008 până în prezent s-au investit 18 milioane de euro, bani de la Guvernul României şi împrumuturi de la BEI", a spus Mănescu. O lucrarea de consolidare a unui versant începe cu curăţirea de pietrele care nu prezintă stabilitate şi există riscul să cadă pe asfalt. Apoi se forează în stâncă găuri la o adâncime de cel puţin şase metri în care se pun ancore care se fixează