Emirates, Aviva, Commerzbank sau Mercedes Benz sunt câteva dintre firmele care au plătit zeci de milioane de euro pentru a-şi vedea numele scris pe stadioane de fotbal din Europa
În luna mai 2011, Bucureştiul va avea unul dintre cele mai moderne stadioane de fotbal din lume. În acest moment el se numeşte Naţional Arena dar, impulsionat de Mircea Sandu, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, se gândeşte să-l vândă.
Câţi bani va putea scoate din această afacere ţine de mediul economic din România, dar şi de talentele de negociator ale primarului Oprescu. Noi vom oferi doar câteva exemple de stadioane de fotbal din Europa, Asia şi SUA care şi-au vândut numele şi pe ce sume.
• Commerzbank Stadium este stadionul pe care l-a vizitat Sorin Oprescu pentru a vedea cam cum va arăta arena noastră când va fi gata. Primăria din Frankfurt, proprietara acestui complex, a negociat cu Commerzbank un contract pe zece ani, banca germană urmând să plătească suma de 30 de milioane de euro.
• Allianz Arena - stadionul pe care joacă celebra Bayern Munchen, nu are nevoie de nici o prezentare, dar trebuie spus că poartă acest nume pentru că celebra firmă de asigurări a contribuit cu suma de 90 de milioane de euro la construcţia lui, primind în schimb dreptul de a o denumi pentru o perioadă de 15 ani, până în 2021.
• Mercedes Benz Arena - un stadion cu nume celebru pe care joacă o echipă nu la fel de celebră, respectiv Stuggart. Dar, chiar dacă nu are "greutatea" celor de la Bayern Munchen, să zicem, clubul din Stuttgart tot a reuşit să facă o afacere foarte bună urmând să primească 20 de milioane de euro pe o perioadă de 30 de ani, contractul fiind valabil până în 2038.
• Emirates Stadium - un alt stadion pe care îl ştie toată lumea pentru că pe el joacă celebra echipă engleză Arsenal Londra. Arena va purta acest nume cel puţin până în 2021 când expiră cont