De teama taxelor mai mari de anul viitor, bistriţenii se grăbesc să-şi ia maşini vechi. Importul de maşini second se vede şi din creşterea cererilor de eliberare a numerelor roşii, înregistrate la Serviciul de Înmatriculări Auto, în ultimele patru luni.
Bistriţenii preferă maşinile care se vând la mâna a doua. Unul dintre cei mai mari dealeri auto din judeţ, totodată şi administratorul singurei pieţe de maşini second din Bistriţa, Robert Sighiartău, confirmă că, în perioada iulie-octombrie, autoturismele vechi s-au vândut mai bine decât cele noi. „În ultimele patru luni s-au vândut în jur 200 de maşini noi. Cele care au avut trecere au fost modele Duster şi Logan de la Dacia. Pe de altă parte, în piaţă se vând zilnic cam 3-4 maşini la mâna a doua, în acelaşi interval de timp", explică Robert Sighiartău. Acesta este director în cadrul firmei Comautosport, care e dealer unic în judeţ pentru marca Toyota, Mitsubishi şi acţionar la dealerul autorizat Dacia-Renault. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile s+au comercializat în perioada iulie-septembrie 2010, 189 de maşini noi.
Prea săraci pentru o maşină nouă
Dealerul auto susţin că bistriţenii preferă second-urile din Germania. „Ardealul, în principal, s-a axat mereu pe maşinile aduse din Germania, în special pe cele vechi construite în perioada 1993-2000. Zilnic se vând maşini din 93-97, la care taxa de poluare este în jur de 500 de euro", afirmă Sighiartău. Acesta adaugă că una din explicaţiile pentru care maşinile vechie au trecere este teama oamenilor de taxe mai mari la anul. „Din cauza acestor taxe, până la sfârşitul acestui an, oamenii se vor axa mai mult pe maşini second-hand", explică Robert Sighiartău.
Unul dintre oamenii care au trecut ieri prin piaţa de maşini vechi din Bistriţa este Liviu Greluş, un bistriţean de 45 de ani, din Beclean. „Am o Dacie 14