Deşi companiile de profil înregistrează tot mai mulţi întreprinzători de la un an la altul, vânzările sunt mai slabe decât în anii precedenţi
După anul 2000 companiile cu vânzări directe au început să ia avânt şi să prindă la public. 2008 a fost anul de apogeu pentru această piaţă, dar în 2009 şi 2010 criza a atins şi acest segment în urma scăderii puterii de cumpărare a românilor. Deşi numărul oamenilor care lucrează în companii cu vânzări directe a crescut de la un an la altul vânzările acestor companii au avut de suferit.
"Anul 2008 a fost anul de apogeu pentru această piaţă, dar în 2009-2010 am început să simţim efectele crizei prin scăderea puterii de cumpărare şi implicit reducerea consumului", a declarat, pentru Curierul Naţional, George Popescu, Branch Manager, Amway România.
Cifra de afaceri a companiei din ultimii 3 ani reflectă cel mai bine situaţia din piaţă, aşadar în 2008 compania avea rezultate de 127 de milioane de lei, în 2009 - 109 milioane de lei şi în 2010 se estimează afaceri de 100 milioane de lei.
Cosmeticele, produsele preferate ale românilor
În ceea ce priveşte volumul vânzărilor George Popescu a explicat că 60% din vânzări vin din produsele cosmetice şi de îngrijire personală, 25% din suplimente alimentare, 10% din produsele de îngrijire a locuinţei şi 5% din alte produse (vase, sisteme de tratare a apei şi altele).
"Un produs care se vinde destul de bine în România este aparatul de tratare a apei, pentru că apa este foarte dură în ţara noastră şi de aceea vânzările de pe piaţa autohtonă poziţionează România pe locul 6-7 în Europa", a afirmat reprezentantul Amway. Iar în ceea ce priveşte vânzările Amway pe toate produsele, România se află în primele 10 locuri în Europa.
În schimb produsele din gama suplimentelor alimentare nu atrag interesul europenilor şi cu atât mai puţin al