Operatorii de hipermarketuri se pregătesc pentru cel mai expansiv an al lor în criză, 2011, deşi pe piaţă nu au apărut încă semnalele de redresare a consumului. Cu aproximativ 19 magazine noi pe hârtie sau în construcţie şi investiţii totale estimate de ZF la 250 mil. euro, retailerii dau semnalul revenirii pieţei şi ar putea susţine în acelaşi timp redresarea businessului constructorilor.
Toate lanţurile de hipermarketuri vor avea deschideri de magazine noi în 2011. Deşi ritmul de expansiune este la jumătate faţă de cel înregistrat în 2007 sau 2008, acesta va fi primul an în criză în care proiectele de hipermarketuri noi se dezgheaţă. De altfel, la nivelul pieţei, nimeni nu se mai aşteaptă să vadă reluarea ofensivei marilor retaileri alimentari pentru cote de piaţă cu aceeaşi viteză ca în perioada 2006-2008, când reţelele Real, Kaufland şi Auchan făceau primii paşi în România. Cora, retailerul cel mai puţin expansiv în perioada explozivă a consumului, îşi ia revanşa anul viitor, când ar putea avea 5 inaugurări de magazine.
De partea cealaltă, Carrefour - cel mai mare jucător de pe piaţă - ar putea avea un singur proiect de extindere finalizat anul viitor, în Bucureşti, într-un spaţiu închiriat încă din 2007. Compania nu a comunicat până acum care sunt planurile sale pentru 2011. Retailerul francez a avut în criză cea mai abruptă schimbare de strategie la nivelul expansiunii: de la ritmuri de 7 magazine noi pe an, anunţate în planul său de afaceri până în 2012, reţeaua de hipermarketuri a ajuns anul acesta la o singură inaugurare. Consultanţii spun că acesta este al doilea start al expansiunii hipermarkturilor în România, însă va fi sub semnul precauţiei. "Este de aşteptat ca de anul viitor să fie reluată dezvoltarea lanţurilor de hipermarketuri la nivel local. Mă aştept să văd o expansiune mai precaută a retailerilor de profil, cu o ate