Construite acum un secol, aerogările din Iaşi, Bacău şi Suceava nu au mai fost modernizate de câteva zeci de ani. Pasagerii care ajung cu avionul la Iaşi rămân stupefiaţi de condiţiile oferite de un aeroport internaţional.
Aerogara din Capitala Moldovei se poate mândri doar cu faptul că este una dintre cele mai vechi din ţară. Însă, spre deosebire de celelalte, aici nu s-a mai investit de patru decenii în aparatură sau lucrări la pistă.
Citeşte şi:
Cârpeli marca Simirad la Aeroportul Iaşi
Simirad şi-a pus consilierul personal şef la Aeroportul Iaşi
Într-o încăpere mică sunt îngrămădite culoarul pentru check-in al pasagerilor şi al bagajelor, cel pentru verificarea antitero, ghişeele de informaţii ale companiilor aeriene, cele ale vămii şi afişajul zborurilor. „Peste 100 de persoane se îngrămădesc în spaţiul public, alţii în sala de aşteptare", a spus Gheorghe Corjăuţanu, directorul interimar al aeroportului.
Mizerie şi tavan găurit
Până să se urce în avion, cei 150 de pasageri care tranzitează zilnic aerogara trebuie să aştepte într-o sală în care plouă, cu grupuri sanitare prea mici, mochete pătate şi murdare.
Uşile abia se închid, plăcile de gresie vechi de zeci de ani se desprind pe rând, varul este amprentat cu murdăria lăsată de pasageri, iar majoritatea camerelor de supraveghere nu mai funcţionează.
„Într-o seară, a decolat un avion cu o turbină mai puternică şi a smuls uşa de la sala de aşteptare, cu tot cu toc", a povestit directorul Corjăuţanu. Până şi acesta recunoaşte că titulatura de „aeroport internaţional" este exagerată deoarece nici cele mai simple dotări nu sunt conforme cu standardele.
„Noi nu avem aeroport internaţional, ci unul care efectuează zboruri internaţionale. Nici pana de vânt, care ar trebui să arate direcţia şi intensitatea vântului, nu este conformă", a spus Gheorghe Corjăuţanu.