Peste 180 de mureşeni au depus din august încoace sesizări la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Mureş, reclamând comisioane ilegale practicate de bănci, ce contravin OUG 50/2010.
Multe din sesizările depuse au depăşit termenul de soluţionare de 30 de zile, însă, potrivit legii, dacă soluţionarea necesită un termen mai lung, se poate depăşi cu încă 15 zile. Datorită volumului mare de muncă, consumatorii sunt anunţaţi atât prin poştă cât şi telefonic în caz de nerezolvare în termen de 30 de zile, acestora trebuind să li se aducă la cunoştinţă amânarea soluţionării. „Termenul legal de soluţionare este de 30 de zile plus 15 zile prelungire, care ne dă voie legea. Sunt multe cazuri deja rezolvate, dar sunt şi foarte multe în curs de desfăşurare. Este o procedură mai lungă pentru că se dă şi opinia băncii şi până se trimit se depăşeşte 30 de zile, dar sunt anunţaţi telefonic sau prin poştă”, a declarat Csomos Miklos, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Mureş. Potrivit acestuia, toate reclamaţiile sunt date deja în lucru de la momentul primirii acestora şi sunt grupate în funcţie de sucursalele băncilor la care se adresează reclamaţia. Din august până în prezent au fost sancţionate 12 bănci cărora li s-au aplicat o amendă de aproximativ 401.000 lei.
185 de reclamaţii s-au înregistrat din luna august încoace la CJPC Mureş şi multe dintre sesizări vizează nerespectarea prevederilor OUG 50/2010, în ceea ce priveşte eliminarea unor comisioane, sau redefinirea lor.
Csomos sfătuieşte consumatorii să-şi plătească în continuare ratele, în final acestea trebuind să fie recalculate de bănci. „La aceşti consumatori care au făcut reclamaţie şi plătesc în continuare taxe ilegale, li se vor recalcula ratele şi vor primi banii înapoi”, a conchis şeful CJPC Mureş.
Peste 180 de mureşeni au depus din augu