Lucrările de reabilitare la Pasajului Lujerului finalizate cu o întârziere de patru luni, au fost recepţionate aseară. Un an de trafic, de zgomot infernal şi 12 milioane de euro. Atâta a costat prima reabilitare în 23 de ani de la construcţie, a pasajului care face legătura între cartierele Drumul Tabarei şi Militari.
Deşi circulaţia prin pasaj a fost reluată de câteva săptămâni bune, ultimele retuşuri au fost finalizate aseară şi recepţionate de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu. Cu doar câteva ore înainte de sosirea edilului-şef, o echipă de muncitori lustruia de zor marmura de pe pereţii pasajului şi strângea gunoaiele dintre liniile de tramvai. „Trebuie să fie totul gata până vine domnul primar. Mai avem de spălat parapeţii şi de strâns gunoaiele, în rest totul este gata“, a spus unul dintre muncitorii care se aflau la pasajul Lujerului.
„Am scăpat şi de grija acestui pasaj. Urmează să ne apucăm de lucrările la Pasajul Muncii, iar la anul ne vom concentra pe refacerea trecerilor, cum ar fi cea de Mihai Bravu”, a declarat Sorin Oprescu aseară, la recepţia lucrărilor.
Atât la intrare şi la ieşire, cât şi de-a lungul celor 774 de metri cât măsoară pasajul, sunt montate camere de supraveghere. Deschiderea Pasajului Lujerului este o uşurare mai ales pentru şoferi, deoarece a descongestionat traficul din zona Lujerului. „De când s-au redat circulaţiei ambele benzi din pasaj, traficul este mult mai fluent, atât în zona străzii Braşov, cât şi pe Bulevardul Iuliu Maniu“, a declarat subinspector Laura Snae, purtătorul de cuvânt al Brigăzii Rutiere a Capitalei.
Reabilitat pentru prima dată
Reabilitarea Pasajului Lujerului a început în luna noiembrie a anului trecut, iar termenul iniţial de finalizare a fost luna iunie 2010. Reprezentanţii municipalităţii au justificat întârzierea de patru luni, dând vina pe traficul intens, pe r