Preţ de o jumătate de oră, copiii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 din Târgu-Mureş s-au distrat la „Serbarea recoltei” pătrunzând în tainele toamnei.
Începând cu anul 2007, în Centrul de Educaţie Incluzivă nr. 1 funcţionează clase unde se aplică alternativa educaţională pedagogia curativă, o alternativă care se pliază perfect pe copilul cu deficienţe severe, profunde şi asociate, şcolarizat în acest institut şcolar. „Alternativa pedagogică curativă încearcă să integreze copiii cu deficienţe severe, profunde şi asociate în societate şi să activeze potenţialul fiecărui copil, pentru a scoate tot ce este mai bun din el”, a precizat Claudia Grec, directoarea Centrului Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 din Târgu-Mureş.
În pedagogia curativă serbările organizate în acest Centru au fost organizate urmând exemplul sărbătorilor religioase, tradiţionale din timpul anului. Copiilor le sunt insuflate aceste valori într-o anumită ritmicitate, deoarece ei având deficienţe severe, profunde şi asociate deprind cu dificultate anumite lucruri şi este nevoie de un anumit ritm şi repetabilitate a acţiunilor. Copiii s-au bucurat alături de îndrumătorii lor, profesori psihopedagogi, de „Serbarea recoltei”, unde au amenajat un teatru de masă cu aranjamente „personaje”, care de care mai fascinante, realizate din produsele toamnei. „Şi activitatea noastră zilnică se desfăşoară după un anumit ritm. Zilnic, la aceleaşi ore, avem acelaşi tip de activităţi. Copilul intră în ritmul zilei, apoi în ritmul lunii şi apoi se încadrează în ritmul complet al anului. Această serbare deschide de fapt serbările anului şcolar”, a explicat Virginica Mărcuş, profesor psihopedagog la Centrul Şcolar de Educaţie Inclzivă nr. 1 din Târgu-Mureş.
Cei care sunt cu deficienţe uşoare au participat aducând din rodul toamnei, fiecare ceea ce au avut acasă, boabe de