Piata vanzarilor directe reprezinta una dintre putinele economii care au crescut in acesti doi ani de criza financiara, spune Candan Corbacioglu, director corporate affairs Amway Europa. Motivele sunt simple si aplicabile inclusiv in Romania: apetitul pentru un venit suplimentar si numarul in crestere al persoanelor care au ramas fara un loc de munca.
Este de 16 ani in cadrul Amway, una dintre cele mai mari companii de vanzari directe din lume. A pornit de pe pozitia de director de marketing al subsidiarei din Turcia, iar in prezent gestioneaza activitatea de corporate affairs pe zona Europei.
Am cunoscut-o pe Candan Corbacioglu (foto) in cadrul unei scurte vizite la Centrul Amway din Londra, unic in Europa intrucat se adreseaza atat distribuitorilor, cat si clientilor directi. Orice persoana poate intra in magazin si poate achizitiona produse, direct, fara intermedierea unui distribuitor. Accesul este liber, fara a se percepe vreo taxa.
Inaugurat anul trecut, centrul include la parter un magazin, o zona de intalnire pentru clienti si distribuitori, un salon de styling si o sala de conferinte cu o capacitate de 12 persoane. La mezanin exista o alta sala de training si o zona de birouri. Zona de la etaj include diverse zone de prezentare pentru fiecare brand in parte si un salon de machiaj.
"Primul client al centrului din Londra a fost un sofer de double decker (autobuz cu 2 etaje, foarte popular in Londra), care conducand pe strada unde este situat magazinul a oprit autobuzul in dreptul locatiei, desi acolo nu exista o statie, a coborat si foarte entuziasmat a exclamat ca in sfarsit isi poate achizitiona produsele din gama Nutrilite pe care nu le mai gasea de ceva vreme", povesteste amuzata Corbacioglu.
Centrul din Londra ar putea genera anul acesta vanzari de un milion de lire, dintre care aproximativ 50.000 de lire provin de la c