Ziarul Financiar a lansat anuarul "Who's Who in Business Romania 2010", o selecţie a managerilor care au condus cele mai mari afaceri din ţară în cel de-al doilea an de criză şi care vor influenţa ieşirea în businessul mondial a companiilor autohtone
În anuarul ZF dedicat celor mai importanţi 1000 de oameni din businessul românesc găseşti executivi de top, proprietari de companii, experţi şi consultanţi din 22 de sectoare economice, precum servicii financiare, energie, auto, construcţii şi real estate, bunuri de larg consum sau turism. Sorin Pâslaru, redactorul şef al Ziarului Financiar, arată, în cea de-a treia ediţie a anuarului, care este marea miză pentru companiile româneşti: "Miza de acum încolo devine ieşirea în businessul mondial al companiilor autohtone. Iar aici va fi crucială capacitatea de expertiză acumulată a managerilor români în anii pe care i-au petrecut la vârful multinaţionalelor". Clasa de oameni business din România este tânără, fiind vorba deseori despre persoane de 30-40 de ani ajunse pe poziţii înalte în companii de top, care au intrat în circuitul internaţional al multinaţionalelor. În sectorul de media şi publicitate, managerii de top au o vârstă medie de 41 de ani, studii superioare şi MBA-uri în ţară şi în străinătate. În turism, media de vârstă este doar puţin mai ridicată: 44 de ani, conducătorii de afaceri din acest segment având studii economice în ţară şi masterate sau MBA-uri în turism.
Dintre cei 1.000 de manageri din anuar, 140 sunt nou-intraţi. În sectorul financiar, criza a determinat numeroase modificări la nivelul managementului, acţionarii aducând conducători cu experienţă în restructurarea afacerilor. Dintre cei 140 de manageri prezenţi pentru prima dată în anuarul ZF, 25% sunt din domeniul băncilor, al asigurărilor şi pensiilor, al leasingului sau al pieţei de capital. În ceea ce priveşte sectorul financiar, b