Lia Manoliu sau Pasajul Basarab sunt proiecte care ar trebui finalizate în următoarele luni, în timp ce autostrada Medgidia - Constanţa este aşteptată pentru vara anului viitor. Mai sunt o serie de proiecte de lungă durată, precum Autostrada Transilvania sau reabilitarea Transalpina, dar din urmă vin foarte puţine proiecte pentru constructori, astfel că 2011 pare un nou an "pe minus", scrie revista Business Construct.
Autostrada Medgidia Constanţa, stadionul Lia Manoliu şi centura oraşului Sibiu sunt cele mai importante contracte în derulare de pe piaţa locală ale firmei germane de construcţii Max Boegl, afirmă Romeo Boţocan, şeful companiei.
Trei proiecte mari, cu o valoare cumulată de 350 de milioane de euro, dar care ar trebui finalizate integral în următoarele opt luni.
"Ar mai fi de menţionat şi demararea de curând a străpungerii Splaiul Independenţei - Autostrada A1, valoarea contractului semnat în 2007 fiind de 146 de milioane de euro", mai spune Boţocan.
Situaţia firmei nu este singulară. Potrivit informaţiilor existente, maghiarii de la Arcadom, care au avut anul trecut venituri de 35 de milioane de euro din lucrările realizate la mallul Atrium Center din Arad, vor înregistra în acest an o scădere semnificativă a veniturilor, ţinând cont că proiectul de la Arad a fost finalizat în primăvară, iar alte contracte de acest gen nu au fost începute.
Asemănătoare este situaţia firmei israeliene Danya Cebus, constructorul mallului Cotroceni Park, care anul trecut a intrat în topul constructorilor cu afaceri de 118 milioane de euro.
Firma mai are în prezent în lucru doar o serie de proiecte de locuinţe mai mici şi intenţionează să intre pe piaţa de infrastructură, unde însă lucrurile nu par mai "roz" decât la centre comerciale.
"Anul acesta a fost «rateul» cu parteneriatul public privat de la Comarnic-Braşov cu Vin