Compania Pro TV, care detine canalul Pro TV, liderul pietei locale de televiziune atat in privinta audientelor cat si a incasarilor din publicitate, si-a injumatatit profitul operational in primele noua luni ale anului scazand de la 38,8 de milioane de dolari anul trecut la 19,5 milioane de dolari anul acesta, conform raportului financiar al Central European Media Enterprises (CME), grupul american care detine compania de televiziune.
In primele trei trimestre ale anului, compania Pro TV a avut o cifra de afaceri de 109,1 milioane de dolari comparativ cu 119,9 milioane de dolari in perioada similara a anului precendent.
Intre iulie si septembrie anul acesta, cele sase posturile de televiziune ale companiei au avut afaceri de 29 de milioane de dolari fata de 35,8 milioane de dolari in trimestrul al treilea din 2009.
Pe de alta parte, profitul operational al broadcasterului s-a diminuat la 4,3 milioane de dolari in trimestrul al treilea din acest an fata de 9,7 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.
Scaderea afacerilor si profitului companiei a fost determinata de micsorarea puternica a pietei de publicitate, in acest an investitiile in reclame TV fiind estimate sa ajunga la in jur de 209 milioane de euro, fata de 222 de milioane de euro anul trecut si mai putin cu 38% fata de valoarea maxima atinsa in urma cu doi ani de 337 de milioane de euro, conform agentiei de media Initiative Media. Televiziunile detin aproximativ 68% din investitiile in publicitate in acest an.
De asemenea, MediaPro Entertainment, compania care include printre altele studiourile de film de la Buftea, companii de distributie video, productie audio si cinematografele Cinema Pro si Hollywood Multiplex, a avut afaceri de 92,8 milioane de dolari in primele noua luni in crestere cu aproape 30% fata de ianuarie-septembrie 2009. In trimestrul al treil