Anul viitor ar putea fi cel mai bun de la începutul crizei, pentru hipermarketuri
După doi ani în care ritmul extinderii hipermarketurilor a încetinit sensibil, în 2011 se anunţă un nou start. Cu aproximativ 19 unităţi noi pe hârtie sau în construcţie şi investiţii totale estimate de Ziarul Financiar la 250 milioane de euro, retailerii dau semnalul revenirii pieţei.
Cora, retailerul cel mai puţin expansiv în perioada explozivă a consumului, îşi ia revanşa anul viitor, când ar putea avea cinci inaugurări de magazine. "Numai până la sfârşitul anului vom deschide două noi magazine: la Baia Mare în cadrul Gold Plaza şi la Constanţa, în centrul comercial City Park. Fiecare magazin înseamnă o investiţie de cinci milioane de euro, au declarat pentru gândul reprezentanţii Cora. Planul de extindere al retailerului pentru următorii zece ani cuprinde deschiderea a zece noi unităţi, precizează aceştia.
Doar un nou hipermarket Carrefour, în 2010
De partea cealaltă, Carrefour, cel mai mare jucător de pe piaţă, ar putea avea un singur proiect de extindere finalizat anul viitor, în Bucureşti, într-un spaţiu închiriat încă din 2007. Compania nu a comunicat până acum care sunt planurile sale pentru 2011.
Retailerul francez a avut în criză cea mai abruptă schimbare de strategie la nivelul expansiunii: de la ritmuri de şapte magazine noi pe an, anunţate în planul său de afaceri până în 2012, reţeaua de hipermarketuri a ajuns anul acesta la o singură inaugurare, în Drobeta-Turnu Severin. Unităţile de mai mici dimensiuni, supermarketurile, au fost însă vedetele expansiunii francezilor în acest an. "În 2010, până la ora actuala, Carrefour a deschis şi şapte supermarketuri, cinci în Bucureşti şi două în provincie", a declarat pentru gândul Andreea Mihai, directorul de marketing al Carrefour România.
Precauţia, cuvântul de ordine în 2011
Consultanţii