Un studiu realizat de compania ”J.D. Power & Associates” arată că Europa ar putea deveni, până în 2020, cea mai mare piață de desfacere pentru autoturismele electrice, cu un volum al vânzărilor dublu față de cel prevăzut Chinei, a doua cea mai importantă zonă pentru comerțul cu acest tip de vehicule. Sursa: NISSAN
Pentru fiecare mașină electrică care va fi vândută în Statele Unite ale Amercii, peste un deceniu, vor exista șapte care vor fi comercializate în Europa, estimează un studiu realizat de compania ”J.D. Power & Associates” – aceeași care întocmește și cunoscutele rapoarte pe tema satisfacției consumatorilor.
Europa ar putea deveni, în 2020, principala piață de desfacere pentru vehiculele electrice, cu un avans substanțial asupra Chinei, a doua cea mai importantă zonă pentru comerțul cu acest tip de vehicule, potrivit prognozei ”J.D. Power & Associates”.
Astfel, în Europa ar putea să fie comercializate 742.020 de mașini electrice, în 2020 – adică 3,1% din totalul estimativ de 23,8 milioane de autoturisme care vor ajunge pe piață în acel an.
Analiza evidențiază că în China ar urma să se vândă 332.775 de unități, în timp ce în SUA ”numai” 107.998.
La nivel mondial, cota de piață pe care o vor putea atinge automobilele electrice în 2020 va fi de 1,85% (1,3 milioane EV la 70,9 milioane de mașini comercializate).
Estimarea ”J.D. Power & Associates” contrazice previziunile optimiste făcute de Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan: șase milioane de mașini electrice vândute și o cotă de piață de zece procente, în 2010.