„În ce să cred dacă nu în romane?“
Camil Petrescu
În dezordinea importanţei, a intrării în scenă şi în autobiografie:
Lucien Leuwen
Ladima, Doamna T., Ştefan Gheorghidiu
Pavel Anicet, cel întors din rai
Iosif Hechter şi Blidaru (de 2000 de ani...)
Fabrice Del Dongo şi mătuşa sa, Sanseverina, dar şi doamna de Renal.
Levinson (din „Înfrîngerea lui Fadeev“)
Leiba Zibal, Cănuţă om sucit, Conu Leonida, Mache şi Lache.
Akakie Akakievici şi Cicicov.
Maigret.
Herzog.
Nathan Zuckerman.
Stănică Raţiu şi bietul Ioanide.
Svejk.
Moromete.
Josef K.
Ghidale, cel din Internaţionala oamenilor buni şi a lui Isaac Babel.
Zeii însetaţi şi îngerii revoltaţi ai lui Anatole France.
Mătuşa Julia.
Femeia care muşcă dintr-un măr, în Apuseni.
Sei Şonagon.
Miron Perieţeanu din Platoneştii lui Paul Georgescu.
Lotte din Weimar, Hans Castorp, Moise din Legea Timon din Atena.
Phileas Fogg.
Marele Gatsby şi Rick Diver în Blîndeţea nopţii.
Contele de Monte-Cristo.
Swann.
Lady Chatterlay.
Ivan Denisovici.
Unchiul Vanea şi „draga de ea“.
Mizantropul Alceste.
Pnin.
Fima lui Amos Oz.
Pajul Cătălin vicleanul.
Doctor Rioux pe vreme de ciumă.
Balena Moby Dick.
Gelsomina din Bietele corpuri ale Soniei Larian.
Smiley şi Karla ai lui John la pătrat.
Factorul uman.
Pavel Corceaghin.
Calul Holstomer.
Iapa Roza Luxemburg din oraşul Cevengur.
Iţic Ştrul, dezertor.
Verişoara Bette.
Stravroghin, omul din subterană, Sonia Marmeladova.
Ostap Bender.
Nepotul lui Wittgenstein şi nepotul lui Rameau.
Tvardovski din Stejarul şi viţelul.
Béranger, ionescianul.
Rubaşov,