După doi ani în marketing şi publicitate, maramureşeanul Cristian China Birta şi-a creat un blog care i-a transformat numele într-un brand de renume. Pentru primul banner postat pe blogul personal, lăpuşeanul a câştigat 75 de euro. Astăzi câştigă peste 1.500 de euro în fiecare lună.
Apariţia internetului a însemnat pentru un maramureşean cheia succesului în domeniul marketingului. „În 1996 am descoperit internetul. La vremea respectivă, acesta însemna pentru mine doar mailuri, socializare şi informaţii. Abia după câţiva ani, când am testat piaţa virtuală, am realizat că cel mai propice şi indispensabil mijloc de comunicare în următorii ani este cel al blogurilor. Aşa că, în urmă cu trei ani, mi-am creat şi eu un blog", afirmă Cristian China.
Peste 1.000 de „unici"
Lăpuşeanul a ales o metodă inedită prin care şi-a apropiat cititorii încă înainte ca aceştia să dea „click", deoarece numele blogului nu este unul oficial, ci e chiar porecla pe care prietenii i-au dat-o în copilărie: „chinezu". „Chinezu.eu a fost gândit ca un blog personal pe care postez, zilnic, cel puţin trei articole cu ceea ce mi se întâmplă într-o zi: de la discuţia pe care o am cu taximetristul care mă duce la un client şi până la meciul de fotbal de aseară. Am un stil personal şi extrem de franc, iar acest lucru atrage vizitatori", explică blogerul. La doar câteva luni de la lansarea blogului, maramureşeanul a început să primească şi primele oferte de publicitate. Primul banner publicitar l-a postat în urmă cu un an şi jumătate, iar la vremea respectivă a încasat 75 de euro. Astăzi, lăpuşeanul câştigă lunar aproximativ 1.500 de euro de pe publicitatea afişată pe blog şi înregistrează peste 1.000 de vizitatori unici pe zi.
„chinezu.eu"- locul I în Z-list
Pentru a-şi testa popularitatea şi priza la public, Cristian China s-a înscris pe Z-list, cel mai