Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila pe piata locala, a inregistrat afaceri de 246 de milioane de euro in trimestrul al treilea din acest an, in scadere cu un milion de euro fata de aprilie-iunie. Totodata, compania si-a marit semnificativ baza de clienti de internet mobil in aceasta perioada, chiar daca per total numarul de utilizatori s-a diminuat, arata raportul financiar al actionarului majoritar, grupul France Telecom.
In primele noua luni din acest an, compania a inregistrat afaceri de 730 de milioane de euro in scadere cu 8,75% fata de 801 milioane de euro anul trecut. Pe de alta parte, in trimestrul al treilea operatorul a avut un business de 246 milioane de euro, comparativ cu 247 milioane de euro in T2 si cu 270 de milioane de euro in aceeasi perioada din 2009.
Scaderea cifrei de afaceri se poate observa si in evolutia venitul mediu per utilizator (ARPU) care s-a diminuat de la 100 de euro in perioada similara din 2009 la 83 de euro la finalul lui septembrie. Potrivit conducerii operatorului unul dintre motivele principale ale diminuarii businessului este micsorarea veniturilor gererate de utilizatorii de cartele preplatite.
“In acest trimestru, in timp ce veniturile din serviciile pe baza de abonament au continuat sa se stabilizeze, asa cum am declarat anterior, veniturile din serviciile prepay au reflectat o noua degradare din cauza contextului economic. Evolutia globala a veniturilor pe baza comparativa este similara cu cea din trimestrul doi.” a declarat Thierry Millet (foto), directorul general al Orange Romania.
De altfel, oficialii France Telecom scriu in raportul financiar al grupului ca “Romania este puternic influentata de taierea cu 25% a salariilor in sectorul public) si de cresterea cu 5% a taxei pe valoare adaugata”. Grupul francez nu a publicat si date despre profitul operational al Or