Averea lui valorează 450 de milioane de dolari, îşi poate bea cafeaua dimineaţa cu Bill Gates, iar seara poate fi văzut la cină cu Warren Buffett. Povestea lui Jay-Z: despre cum a transformat rapperul din Brooklyn muzica în sute de milioane de dolari.
În timp ce traversează New Yorkul pe bancheta din spate a unui luxos Maybach negru, Jay-Z priveşte străzile oraşului său natal. Melodia "Empire state of mind" imnul dedicat de rapper metropolei americane, ilustrează perfect drumul rapperului din apartamentele modeste ale Brooklynului până la biroul său din Times Square, scrie cotidianul american The Wall Street Journal.
Ajuns la 40 de ani, continuă să cânte rap, modelându-se sub forma liantului perfect între artist şi executiv de multinaţională. Până în prezent a avut parteneriate cu HP, Coca-Cola, Budweiser, Reebok şi Microsoft, iar revista americană Forbes l-a pus pe coperta ediţiei "400 cei mai bogaţi americani" deşi cele 450 de milioane de dolari pe care le are nu sunt de ajuns pentru a intra în acest club select.
Jay-Z are propria companie muzicală Roc Nation, un pachet substanţial de acţiuni la echipa de baschet New Jersey Nets, pentru care a plătit 4,5 milioane de dolari, şi un lanţ de baruri cu temă sportivă numite 40/40 Club.
De asemenea, îşi menţine controlul operaţional şi creativ asupra liniei de îmbrăcămtinte Rocaware, afacere pe care a vândut-o în 2007 în schimbul a 204 milioane de dolari. Controlează, alături de un alt partener, linia de produse cosmetice Carol's Daughter.
I-a fost greu la început
Rapperul spune că la începutul carierei sale antreprenoriale a fost privit cu mult scepticism de către partenerii de afaceri, însă acum, admite că se simte la fel de bine în birourile executivilor, precum şi pe străzile cartierului său.
Totuşi, este frustrat de puţinul respect pe care muzica rap îl câştigă în mediil