Românii au început să opteze nu numai pentru pachete turistice care includ concerte pop sau rock, ci şi pentru muzică clasică, plătind 300-400 euro pe bilet. Mai nou, sunt dispuşi să scoată din buzunar 1.000 de euro pentru o excursie la un circuit de Formula 1.
Când vine vorba de un concert afară, tinerii îşi pun cortul în spinare sau caută o alternativă ieftină de cazare - o cunoştinţă la care să tragă o noapte sau un hostel cu paturi la comun. Însă, după o anumită vârstă şi peste un anumit nivel de venit, oamenii caută confortul şi se orientează pentru turismul de concerte. Acesta implică un sejur organizat, de 3-4 zile, cu cazare la un hotel de 3-4 stele şi un program turistic suplimentar, cu vizită la mall, în ceva pub-uri şi, fireşte, ceva muzee. „Avem două tipuri de clienţi" - ne spune Valentin Nica, de la Activ Travel, o agenţie specializată pe turism de concerte şi de evenimente sportive - „persoane de 40-50 de ani, care‑şi permit un buget consistent şi care sunt interesate de nume clasice, cum ar fi Roger Watters sau violonistul Andre Rieu etc. Mai avem şi persoane tinere din mediul corporatist, de peste 30 de ani, interesate de muzica pop la modă. Lor le dedicăm concerte precum Lady Gaga de la Budapesta sau, la anul, o excursie la concertul de la Bruxelles al lui Kate Perry".
Cele mai multe oferte de turism de concert sunt, în acest sfârşit de an, la spectacolele Lady Gaga (foto) din cadrul turneului „The Monster Ball Tour". Sunt oferte pentru patru locaţii (Budapesta, Viena, Praga, Milano), iar concertul de la Budapesta este licitat de nu mai puţin de 14 agenţii de turism; explicaţia e simplă: artista nu a venit încă în România. „Pentru Budapesta" - ne spune Valentin Nica - „am vândut toate cele 15 pachete turistice. Cu cât o ţară este mai aproape, cu atât succesul este mai mare."
Nu de aceeaşi părere este managerul de la Sebastian Trav