În anul 1957, avionul în care se afla viitorul dictator comunist s-a prăbuşit lângă capitala URSS. Unul dintre redactorii României Libere a aflat amănunte de culise chiar de la Florea Ceauşescu, fratele lui Nicolae Ceauşescu.
În ziua în care a căzut avionul guvernamental, în noiembrie 1957, lângă aerodromul Vnukovo din Moscova, eram coleg de birou, la RL cu Florea Ceauşescu, fratele lui Nicolae Ceauşescu, pe atunci secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu cadrele, Miliţia, Securitatea şi activul de partid. Avea, deci, de pe atunci, în mână, o parte din pârghiile puterii. Imediat după accident, Florea Ceauşescu a fost trimis la Moscova, pentru a sta lângă fratele său, accidentat după căderea avionului. Întors acasă, Florea ne-a povestit amănunţit cum s-au întâmplat lucrurile... „Au plecat cu un avion Iliuşin - 18 condus de piloţi militari români, pe o vizibilitate zero. Întreaga zonă fiind întunecată de o ceaţă foarte deasă, ceea ce a făcut zborul extrem de dificil. Aşa stând lucrurile, la Kiev, piloţii români au refuzat să mai conducă acest avion, cu toate că minstrul de atunci al Armatei, Sălăjan, îi ameninţase cu curtea marţială. Dar piloţii militari români, având în vedere demnitarii de partid şi de stat din delegaţie, au refuzat net, cu toate riscurile pe care şi le asumau astfel. Atunci, comandantul sovietic al aeroportului le-a spus că tocmai s-au întors dintr-o misiune câţiva piloţi militari, eroi ai Uniunii Sovietice, care s-au angajat să-i transporte pe demnitarii români la Moscova". Zis şi făcut.
Cum a murit Grigore Preoteasa
Piloţii sovietici zburau pe aceeaşi vizibilitate zero, dar piloţii erau orientaţi prin radio şi radar. Deci, o dublă comandă. În apropiere de Moscova, li s-a comandat pregătirea pentru aterizare, moment în care, Grigore Preoteasa, demnitarul comunist român, s-a ridicat din scaun şi a i