Expoziţii, întâlniri cu artişti, proiecţii de scurtmetraje de animaţie, ateliere de creaţie la Salonul European de Bandă Desenată.
Timp de o lună, Bucureştiul găzduieşte Salonul European de Bandă Desenată, la Galeria Etaj 3/4 - MNAC, în clădirea Teatrului Naţional. Ieri, evenimentul s-a deschis oficial, în prezenţa invitatului special Olivier Grenson, artist şi profesor de bandă desenată la Şcoala de Cercetare Grafică de la Bruxelles (unul dintre cei mai reprezentativi autori belgieni francofoni de bandă desenată), şi a lui Horia-Roman Patapievici, preşedintele Institutului Cultural Român şi preşedintele reţelei EUNIC (Uniunea Europeană a Institutelor Culturale Naţionale), urmând ca până la 21 noiembrie pasionaţii de BD-uri să aibă parte de zeci de surprize.
Prima dintre ele au constituit-o vernisajul expoziţiei "Istoria Benzii Desenate Româneşti 1935-2010", care conţine peste 100 de planşe originale, şi lansarea volumului "Istoria Benzii Desenate Româneşti 1891-2010" de Alexandru Ciubotariu şi Dodo Niţă, o carte născută din necesitatea de a înlătura neclarităţile din jurul acestei forme de artă, adesea confundată cu ilustraţia de carte, caricatura, desenul animat sau filmul de animaţie, după cum afirmă chiar autorii. Rezultată în urma a peste 20 de ani de documentare, "Istoria Benzii Desenate Româneşti 1891-2010" este împărţită în trei capitole - "Vârsta de Aur" (1891-1947), "Socialism şi BD" (1948-1989) şi "Banda desenată contemporană" (1990-2010) -, trecând în revistă nu numai evoluţia fenomenului şi a tehnicii BD în România, ci şi paradoxurile acestei evoluţii.
În cadrul Salonului a fost amenajat şi un spaţiu pus la dispoziţia celor care doresc şi îndrăznesc să-şi expună propriile creaţii de bandă desenată, dar şi un punct de vânzare, unde puteţi găsi albume, broşuri şi reviste de benzi desenate provenite di