Plictisiţi să mai aştepte reacţia înceată a autorităţilor, câţiva scafandri voluntari au inspectat zilele trecute epava cargoului turcesc Medy, unde se presupune că s-ar afla Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas. Din nefericire, căutarea celor care s-au hotărât să facă ceva în privinţa dispăruţilor nu a fost încununată de succes, însă au promis că vor repeta acţiunea cât de curând. Deja a fost schiţat un nou traseu pe care îl vor parcurge zilele următoare scafandri voluntari.
Pentru viitoarea scufundare, scafandrii susţin că vor avea nevoie de un gaz mai bun deoarece „penetrarea navei va fi mai dificilă". „Adâncimea maximă este 35 de metri, şi 29 în epavă. Următorul traseu de investigat este cu coborâre prin castel spre sala maşini. Au fost (nr. duminica trecută) trei scafandri dispuşi să intre în epavă. Doi au penetrat, doi au stat la «intrare» cu capătul saulei de ghidare şi semnale, doi scafandri în stand-by topside (în barcă) în cazul în care cei de jos, din exterior, ar fi cerut butelii suplimentare sau intervenţie în epavă din partea celor stand-by", susţine pe forumul Scubaboard.ro Cristi, unul dintre cei care au participat zilele trecute la acţiunea voluntară. Tot potrivit acestuia, pentru următoarea acţiune este nevoie de oameni cu multă experienţă pentru partea de organizare, ca pentru o expediţie cu grad de dificultate deosebit. S-a depus deja nisip de trei degete iar pereţii la interior sunt deja acoperiţi de nămol iar orice atingere reduce vizibilitatea la zero. (...) Epava se deformează! De exemplu, grătarele-platformă din interiorul coşului, la diferite nivele, au căzut, s-au deformat şi blochează intrarea spre sala maşini", mai precizează Cristi. Acesta şi aminteşte şi de o fază „ca-n filme" de duminica trecută, când, la întoarcerea în port, scafandri voluntari au fost „încercuiţi" de Poliţia de Frontieră şi de cea Portuară.
Întrebaţi de „sănăt