Mii de apeluri nejustificate, jigniri adresate operatorilor şi blocarea inutilă a liniei telefonice. Cu asemenea situaţii se confruntă operatorii Serviciului de Urgenţă 112 din judeţul Alba. Aproape 75% dintre apeluri sunt farse.
În Alba doar 25% din apelurile către serviciul de urgenţă 112 sunt cazuri reale, iar restul reprezintă apeluri false. Multe alarme vin şi de la oameni care sună din greşeală sau care reclamă probleme inexistente.
„La numărul unic de urgenţă 112 au fost recepţionate de la începutul anului 213.294 de apeluri, dintre care aproape 75 la sută nu au fost urgenţe. Sistemul este apelat pentru diverse informaţii utile. Unii formează din greşeală numărul, iar uneori apelantul nu vorbeşte“, a precizat Cătălin Cioara, coordonator 112 Alba.
Dispeceratul de Urgenţă 112 din Alba înregistrează zilnic, în medie 800 de apeluri. „Trei sferturi din acestea sunt farse sau apeluri nejustificate. Sunt adulţi care efectiv sufocă activitatea dispeceratului sau copii care se joacă. Noi chiar am demarat o campanie de informare a elevilor în şcolile din Alba“, a mai spus Cătălin Cioara, coordonator 112 Alba.
Oamenii care au făcut o pasiune din a vorbi cu operatorii 112 reclamă absolut orice, de la accidente, urgenţe medicale sau furturi până la informaţii CFR sau probleme cu ţevile de apă sau gaze. „Cei care apelează abuziv serviciul adresează injurii sau repetă apelul. Unii cer informaţii CFR, numere de telefon. Avem însă şi persoane care ne recită destul de des câteva versuri, ne cântă, dar primim şi mulţumiri“, a explicat unul dintre operatorii Serviciului 112 Alba.
„Este oribil, foarte urât, numai un dement poate să facă aşa ceva, nu se gândeşte că cineva chiar are o urgenţă medicală sau de altă natură“, este de părere Lucian Orban, de 62 de ani, pensionar din Alba Iulia.
60 de deplasări zilnic @