In ultimul sezon al "The Oprah Winfrey Show", care urmeaza sa se termine in curand, "regina show-urilor televizate" poate privi inapoi cu mandrie. In 25 de ani a construit un imperiu cu audienta globala si o valoare de 2,7 miliarde de dolari.
"Este exemplul perfect de femeie de afaceri care a ajuns in top cu un stil unic de a conduce", afirma, despre Oprah, Scott Testa, profesor de administrare a afacerilor la Colegiul Cabrini din Philadelphia.
Atunci cand vine vorba despre Oprah Winfrey, majoritatea analistilor economici este de acord ca este cel mai bun exemplu de femeie de afaceri de succes.
Filosofia ei de baza se inscrie perfect in principiul celor trei puncte ale leadership-ului: echipa, viziunea si valorile. In 25 de ani, Oprah a creat un imperiu media, pornind de la nimic. Forbes Woman a incercat sa afle care sunt secretele sale.
"Stie sa motiveze oamenii", spune Testa. In principiu, strategia sa este simpla: investeste in oameni. Oprah Winfrey a devenit un mare lider inconjurandu-se de cei mai buni. Isi selecteaza echipa cu mare grija si se asigura ca oamenii sai sunt perfect compatibili cu personalitate ei.
O alta strategie aplicata cu succes este legatura cu oamenii puternici. De la Julia Roberts pana la Barack Obama, celebritati sau oameni politici, toti au ras de glumele ei si i-au crescut rating-ul.
Inca un secret al lui Oprah ar fi ca niciodata nu a crezut ca audienta ii este suficienta, atata cat este. S-a gandit in permanenta la modalitati prin care sa-si implice activ publicul in emisiuni si este faimoasa pentru darurile pe care le face celor care participa la emisiunea sa.
"Oprah's Big Give" este o parte importanta a emisiunii sale, iar cea mai recenta isprava a fost daruirea unei vacante in Australia fiecarui participant la show.
Atunci cand