Schimbarea conditiilor economice regionale, descoperirea de noi resurse si realinierea politica a multor tari, creeaza schimbari masive in orientarea globala a industriilor de specialitate, inclusiv in industria navala.
Santierele navale olandeze Keppel Verolme, care au explorat anul acesta posibilitatea deschiderii unui doc uscat in Romania, pentru reparatiile de vase, s-au razgandit.
Au cumparat, in schimb, niste terenuri si cheiuri in Amsterdam, Olanda, pentru suma de 10 milioane de euro. Aici doreste sa stabileasca cel mai mare doc uscat din Europa, avand deja cateva macarale cu o deschidere de 400x90m, capabile sa ridice vase (goale) de pana la 50.000 de tone, la inaltimea cheiului.
Compania de constructii navale Vision Technologies, din Singapore, care opereaza doua santiere, unul in SUA si unul in Canada, s-a decis sa-si mute operatiunile nord-americane in Brazilia.
In ultimii ani, mai multe santiere navale din lume au facut aceeasi miscare, incluzand gigantii englezii SN Thames si Knox Marine.
Motivul principal nu e costul mainii de lucru, ci anticiparea unor activitati extrem de profitabile in constructiile de vase, date fiind enormele rezerve de petrol descoperite recent pe coasta Braziliei.
Aceasta posibilitate este extrem de atractiva pentru industrie, iar constructorii de nave nu pot rata aceasta ocazie, cum este si cazul companiei Obokov VK, din Rusia, care s-a mutat, "cu arme si bagaje", tocmai in Brazilia.
La fel, constructorul japonez de nave mici (pana la 500 tone) Ojuki Ltd. doreste sa-si creeze niste unitati satelit pe Amazon, unde flota civila de pasageri a cunoscut o crestere semnificativa, in ultimul timp. Transportul pe apa este singura modalitate de a duce pasageri si marfuri in interiorul Braziliei.
Constructorul texan de platforme de foraj marin,