Potrivit publicației "The Guardian", românii au un cui împotriva contelui descris de Bram Stoker în romanul său din 1897. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Jurnalista Tanya Gold ("The Guardian") a pornit în căutarea lui Dracula. A constatat că românilor le displace contele Dracula, acela care îl invită pe Jonathan Harker să îl viziteze în castelul său din Transilvania în romanul lui Bram Stoker, care poate fi interpretat ca axându-se asupra unui client care vrea să își mănînce avocatul.
Celălalt Dracula este Vlad al III-lea, domnitorul Valahiei, un erou național al românilor, care a luptat împotriva turcilor și a redus rata criminalității, în principal hrănind capre cu carnea oamenilor și înfigându-i în țepe. Tatăl său, Vlad al II-lea, purta Ordinul Dragonului ("Dracul"), așa că Vlad era fiul dragonului sau Dracula. Uneori trăgea în țeapă 20.000 de oameni înainte de prânz. Pe acest Dracula, românii îl adoră, e de părere Gold.
Înapoi la Bran
Așa că România îl vinde pe Dracula fără nici o tragere de inimă. Campania actuală de atragere a turiștilor îl ignoră cu totul, preferând să invoce munții Carpați. Ziaristei Tanya Gold i se pare că un astfel de demers e dement deoarece Dracula este un brand erotic internațional, adorat de femeile care își doresc în secret să întrețină relații sexuale cu aristocrați. Așa că a venit în România înainte de Halloween pentru a-i găsi pe ambii Dracula.
După București, care arată "de parcă ar fi fost mâncat de Paris, apoi scuipat de Croydon", prima oprire a fost la Bran, la castelul lui Dracula, care îi aparține de fapt Reginei Maria. Pe dinăuntru, arată de parcă o englezoaică l-ar fi cumpărat și l-ar fi atacat cu toată forța decorațiunilor interioare de la Laura Ashley. Așa că Gold cere să fie dusă la adevăratul loc de naștere a lui Dracula. Traversează Carpații, și ajunge la Sighișoara, la