Antreprenorii români nu prea ştiu şi nici nu vor să îşi construiască o imagine, investind treptat resurse. Nici autorităţile nu stau mai bine la capitolul comunicare, dovadă fiind ieşirile publice ale aleşilor şi numirea "pe sprânceană" a purtătorilor de cuvânt. Aceasta este concluzia Luizei Şarpe, specialist în relaţii publice şi comunicare.
EVZ a stat de vorbă cu specialistul considerat ''omul lui Patriciu", după ce a lucrat 7 ani în cadrul Rompetrol, şi care şi-a construit propria firmă în domeniu, după despărţirea de şeful miliardar.
EVZ: Când ai început să lucrezi în comunicare şi relaţii publice?
Luiza Şarpe: La sfârşitul anului 1996. Eram, la acea vreme, corespondentul Televiziunii Române la guvern şi directorul Fondului Proprietăţii de Stat mi-a povestit într-o zi cum lipsa de comunicare aduce numai deservicii instituţiei, întrebându-mă dacă nu mi-ar plăcea să pun umărul... Îmi plac proiectele începute de la zero, aşa că am acceptat. Avea să fie o experienţă în sine, extrem de utilă, deoarece am început într-o instituţie unde managementul crizei făcea parte din cotidian.
Ce experienţe te-au marcat în primii ani de carieră?
La început mă concentram exclusiv pe ce trebuia să distribui jurnaliştilor, aşa că la primul eveniment, semnarea unui contract important, nu m-am gândit deloc la protocol. Cel care m-a pus la punct a fost un chelner care, cu o ţigară atârnând în colţul gurii, dar şi cu o infinită înţelegere pentru începători, mi-a amintit că masa prezidiului trebuie şi ea acoperită cu ceva şi că ar trebui şampanie pentru astfel de ocazii...
Aiuritor mi s-a părut când o jurnalistă mi-a cerut să comentez o declaraţie a şefului meu şi nu în sensul de a completa informaţia.
Cea mai cinică situaţia mi s-a părut aceea când la Petromidia a explodat un rezervor, un ''clondir" cum îi spuneam noi, iar