O conductă de păcură a Oil Terminal Constanţa s-a spart, câteva tone de păcură scurgându-se în canalizarea pluvială a oraşului. Pentru prevenirea poluării s-a intervenit cu rumeguş.
Câteva tone de păcură s-au scurs, sâmbătă seară, în sistemul de canalizare pluvială al municipiului Constanţa, în urma unei avarii la conducta de transport care aparţine societăţii Oil Terminal.
Potrivit unui comunicat al Regiei Autonome Judeţene de Apă (RAJA) Constanţa, în jurul orei 22.00, mai mult de două tone de păcură s-au scurs în sistemul de canalizare pluvială în apropierea străzii Theodor Speranţia.
La faţa locului au ajuns reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, ai RAJA Constanţa şi ai societăţii Oil Terminal, care au început acţiunile de depoluare, folosind materiale absorbante.
"Se acţionează de la ora 23.00. Suntem vreo 20 de oameni. Se acţionează cu rumeguş", a declarat directorul mecano-energetic al Oil Terminal, Fazakaş Bela.
Produsul petrolier scurs în sistemul de canalizare pluvială a ajuns însă în acvatoriul portuar prin dana 84, în zona Convex, unde Administraţia Portului Constanţa a montat baraje antipoluante. Pe strada Theodor Speranţia, după intervenţia cu materiale absorbante s-a recurs la vidanjarea sistemului de preluare a apelor pluviale din zonă.
Toate acţiunile de depoluare vor fi suportate financiar de către Oil Terminal.
Un incident similar s-a petrecut la Constanţa şi în luna septembrie, când câteva tone de păcură s-au scurs în sistemul de canalizare dintr-o conductă care alimenta CET Palas.
Atunci, o bună parte din hidrocarburi a ajuns în Marea Neagră.
O conductă de păcură a Oil Terminal Constanţa s-a spart, câteva tone de păcură scurgându-se în canalizarea pluvială a oraşului. Pentru prevenirea poluării s-a intervenit cu rumeguş.
Câteva tone de păcură s-