The Guardian publica sambata un reportaj, realizat in Romania de Tanya Gold cu ocazia zilei de Halloween. Plecand de la mitul Dracula, ziarista britanica atinge prin ironii "muscatoare" teme la ordinea zilei pentru noi. Despre Bucuresti spune ca arata ca Parisul "mancat si scuipat afara de Croydon". Vorbind despre cum se poate ajunge la adevaratul castel al lui Dracula, publicatia noteaza:"Autostrazile romanesti sunt ca vampirii, sunt mitice si este departe de ajuns de oriunde te-ai afla".
Cum s-ar simti britanicii daca un turist ar veni si i-ar intreba: "Elisabeta I a fost intr-adevar o pitica mancatoare de carne? Ca in film?. Este exact ce simt romanii despre Dracula". Astfel isi incepe ziarista povestea.
In opinia autoarei exista un Dracula care le place romanilor si un altul care nu le place. Cel care nu le place este Contele Dracula din romanul lui Bram Stoker, in timp ce Dracula care le place este Vlad Tepes, un erou national roman, care a luptat impotriva turcilor si a redus rata criminalitatii, in mare parte tragandu-i pe infractori in teapa: "Uneori Dracula tragea in teapa si cate 20 000 de oameni inainte de masa de pranz. De acest Dracula le place romanilor".
Astfel tara noastra vinde "Dracula" fara tragere de inima, iar actuala campanie turistica nationala il ignora, preferand sa promoveze Muntii Carpati. Acest lucru este "irational", noteaza The Guardian. Potrivit cotidianului, Dracula este o "marca erotica internationala", iubita de femei care doresc in secret sa aiba aventuri cu aristocrati.
Reportajul prezinta punctele principale ale "turului Dracula". Autoarea incepe cu castelul Bran, prezentat ca fiind "castelul lui Dracula":"Numai ca nu este". "Este de fapt castelul reginei Maria, nepoata a reginei Victoria". In interior pare decorat de celebrul designer Laura Ashley, ii aminteste jurnalistei de zona subur