Lungmetrajul "Reţeaua de socializare" te ţine de nu te vezi. Lipsesc doar cele trei "adevăruri" promise de regizor şi de scenarist.
Fiecare epocă îşi are vizionarii şi geniile ei, care lasă în urma lor o lume nouă, schimbată radical. Dar asta nu se întâmplă, aproape nicio dată, fără o luptă acerbă cu oamenii şi sistemul pe care vor să le schimbe prin creaţia lor
În «Reţeaua de socializare», regizorul David Fincher şi scenaristul Aaron Sorkin ne dezvăluie momentul în care a fost creat Facebook, cel mai revoluţionar fenomen informatic de socializare de la începutul acestui nou secol - prin perspectiva oamenilor super-inteligenţi, care pretind, fiecare în parte, că ei sunt inventatorii.
Rezultatul este o dramă în care se luptă cu forţe egale atât creaţia, cât şi distrugerea; o luptă în care nu ni se prezintă un singur punct de vedere, ci poveştile contradictorii, ideile diametral opuse şi relaţiile sociale în plină metamorfoză, care definesc lumea noastră de astăzi.
Perspectiva realizatorilor
Fiind relatat din mai multe perspective, filmul porneşte de pe coridoarele Universităţii Harvard, conducându-ne apoi până în birourile de la Palo Alto, pentru a reda apoi entuziasmul zilelor în care se prefigura acest fenomen cultural ce a schimbat faţa lumii - şi felul în care el a unit un grup de tinere genii în informatică, pentru ca apoi să le dezbine.
În mijlocul acestui tumult se află Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg), strălucitul student de la Harvard, care a conceput un website ce părea să redefinească peste noapte relaţiile dintre oameni. Eduardo Saverin (Andrew Garfield), pe vremuri cel mai bun prieten al lui Zuckerberg, care a asigurat finanţarea de început a tinerei lor firme de soft.
Fondatorul Napster, Sean Parker (Justin Tim berlake), care a pus Facebook-ul în braţele investitorilor din Silic