Jurnalista britanica Tanya Gold a realizat un reportaj pentru The Guardian in Romania, cu ocazia Halloween-ului, mergand pe urmele lui Dracula.
Tanya s-a arata surprinsa de faptul ca Romania prefera sa faca reclama muntilor Carpati in campania de tara, in loc sa il "vanda" pe Dracula, un "brand erotic international".
Aflata in Romania, jurnalista a observat ca romanii il urasc pe Dracula lui Bram Stoker, dar il iubesc pe Vlad Dracul, "domnitorul Valahiei", care a tras oameni in teapa si i-a invins pe otomani.
"Pe acest Dracula ei il iubesc. Asa ca Romania il vinde greu pe Dracula. Actuala campanie de turism il ignora, preferand muntii Carpati. Cred ca asta e o nebunie, pentru ca Dracula este un brand erotic international, iubit de femei", spune Tanya in reportajul pentru The Guardian.
Din Bucuresti, care arata ca "un Paris mestecat si apoi scuipat afara de Croydon", ea ajunge la Castelul Bran.
"Acesta este locul unde turistii vin, si este promovat ca fiind Castelul lui Dracula. Doar ca nu este", spune aceasta. De afara, castelul pare desprins dintr-un film horror, dar dinauntru "arata de parca o englezoaica l-a cumparat si l-a atacat cu mobila de la Laura Ashley. Este plin de canapele", povesteste jurnalista.
Mai departe, Tanya viziteaza casa din Sighisoara unde s-a nascul Dracula si care este acum un "restaurant gotic" cu o pictura originala in care Dracula arata ca un "ospatar Italian infuriat".
"Urmatoarea oprire este Targoviste, unde Dracula a crescut, inainte sa fie luat ostatic, impreuna cu fratele sau, la curtea otomana, de unde a invatat cum sa fie rau. Aceasta este o interpretare destul de rasista a vietii lui Dracula", mai spune Tanya.
Urmatoarea oprire pentru Tanya este adevaratul castel al lui Dracula de la Poenari.
"Acesta este adevaratul castel al