Un avion de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit, luni, 1 noiembrie, în apropiere de Câmpia Turzii. În aeronavă se afla echipajul format din două persoane, echipaj care nu a supravieţuit accidentului. Catastrofa aduce din nou în discuţie tema achiziţiei de avioane multirol, spune la RFI europarlamentarul PSD Ioan Mircea Paşcu, fost ministru al apărării (audio).
Un avion de tip MIG 21 Lancer s-a prăbuşit, luni, 1 noiembrie. Tragedia a avut loc în apropiere de Câmpia Turzii. În aeronavă se afla echipajul format din două persoane, echipaj care nu a supravieţuit accidentului.
Aparatul de zbor s-a prăbuşit cu aproximativ un kilometru înainte de a ateriza, în timp ce revenea dintr-o misiune de antrenament. Vremea era frumoasă, iar cerul senin, ceea ce face ca motivul prăbuşirii să fie şi mai greu de înţeles.
Zona a fost închisă de către armată, iar acolo au ajuns echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă şi ale Serviciului de Voluntari al comunei.
Oamenii din sat au auzit o bubuitură puternică şi au văzut flăcări şi un fum negru pe câmpul de porumb situat la circa un kilometru de sat.
Procurorul Marius Iacob a declarat luni că în ultimii 20 de ani, în România s-au înregistrat 27 de accidente aviatice, în care au fost implicate aeronave ale Forţelor Aeriene Române. În urma acestor tragedii, 61 de militari au murit, doar doi supravieţuind. Potrivit procurorului şef, în cele mai multe catastrofe au fost implicate MIG-uri, 17 astfel de aparate prăbuşindu-se. În majoritatea cazurilor a fost vorba despre defecţiuni de natură tehnică.
Parchetul Militar Cluj a început o anchetă privind cauzele prăbuşirii avionului MIG 21 Lancer în apropiere de Câmpia Turzii.
Preşedintele Comisiei de Apărare din Senat, liberalul Teodor Meleşcanu spune că prăbuşirea avionului poate avea drept cauză o defecţiune tehnică sau eroarea umană, în ambele situ