Solicitanţii autorizaţiilor de construire/demolare ar putea fi obligaţi să achite la trezorerie 2% din valoarea estimativă a lucrărilor pentru îndepărtarea deşeurilor rezultate.
Solicitanţii autorizaţiilor de construire/demolare vor fi obligaţi să plătească 2% din valoarea devizelor estimative ale lucrărilor într-un fond de garantare pentru gestionarea deşeurilor provenite din construcţii, potrivit unui proiect de ordonanţă de guvern aflat până acum în dezbatere publică. Potrivit actului normativ mai sus-menţionat, titularul activităţii de construcţii poate gestiona deşeurile pe cont propriu sau poate încheia un contract cu operatori economici autorizaţi în domeniu sau cu serviciile publice de salubritate.
Deşeurile din construcţii trebuie colectate, sortate, valorificate şi pregătite pentru reutilizare. Depozitarea acestora va fi interzisă. De asemenea, gestionarea deşeurilor provenite din activăţile de construcţii trebuie prevăzută, în mod obligatoriu, în documentaţiile tehnico-economice care stau la baza autorizării lucrărilor de construcţii. Titularul activităţii de construcţii are obligaţii cum ar fi: să respecte ierarhia deşeurilor, să ţină evidenţa cantitativă a diferitelor tipuri de deşeuri, să sorteze deşeurile la locul de producere, să predea deşeurile reciclabile/valorificabile, provenite din activităţile de construcţii, unor operatori economici autorizaţi pentru reutilizare, reciclare şi/sau valorificare. Titularul poate reutiliza, valorifica sau recicla deşeurile şi prin mijloace proprii.
Foarte important este că solicitanţii unei autorizaţii vor avea prin certificatul de urbanism obligativitatea obţinerii acordului de preluare a deşeurilor de către un operator economic autorizat sau de către un operator de salubritate. Alternativ, solicitantul poate prezenta documente justificative care să demonstreze că îşi poate gestiona deşeur