Incidentul de vinerea trecută, când 44 de ieşeni au rămas blocaţi în telescaun, a scos la iveală problemele de la Serviciul Salvamont. Turiştii au fost coborâţi cu ajutorul unei scări şi al frânghiilor.
Salvamontiştii de la Vatra Dornei trebuie să dea dovadă de imaginaţie şi mult curaj în timpul misiunilor pentru că nu au echipament profesionist. Acest lucru le-a creat probleme şi vinerea trecută, când au intervenit doar cu frânghii şi cu o scară pentru coborârea unor turişti blocaţi aproape două ore în telescaun.
Timp de intervenţie prea mare
„Oamenii noştri au stat legaţi în corzi pentru recuperarea turiştilor. Cei de la telescaun s-au chinuit o oră să dea drumul la instalaţie, aşa că în momentul în care am ajuns noi oamenii suportau cu greu frigul. Nu avem echipament special pentru recuperare din telescaun. Dacă ar fi fost, s-ar fi intervenit mult mai rapid“, ne-a declarat Petrică Ariciuc, şeful Serviciului Salvamont din Vatra Dornei.
El şi colegii săi sunt nevoiţi să meargă la misiunile de salvare aproape cu mâinile goale. Echipamentele de intervenţie sunt vechi de patru ani, deşi ar trebui înnointe anual.
La Serviciul Salvamont, finanţat exclusiv de Primărie, sunt doi angajaţi cu carte de muncă şi opt voluntari profesionişti. „Intervenţiile noastre sunt gratuite. Noi activăm asemănător voluntarilor de la Crucea Roşie“, a adăugat Ariciuc. Salvatorii au câte 140 de misiuni pe an pe pârtia de la Dealul Negru şi doar 20% din aparatura necesară în dotare. „Nu primim bani. Suntem trataţi ca rudele sărace de la ţară“, a mai spus salvamontistul.
Pentru a interveni cât mai prompt au nevoie de tărgi, dar şi de un ATV. „Anul trecut am primit de la bugetul local 9.000 lei din care am cumpărat schiuri“, a precizat Petrică Ariciuc. Primarul din Vatra Dornei dă vina pe lipsa banilor pentru situaţia de la Serviciul S