Pe urmele lui Dracula. Nu doar jurnaliştii de la postul american de ştiri CNN au găsit un pretext în sărbătoarea de Halloween ca să ne viziteze ţară, ci şi Tanya Gold de la cotidianul britanic The Guardian.
După ce scrie câte ceva despre Dracula şi Vlad al Valahiei, jurnalista concluzionează că turismul din România îl ignoră pe Dracula şi preferă să promoveze munţii Carpaţi.
"Cred că e o nebunie, pentru că Dracula e un brand erotic internaţional, iubit în secret de femei", scrie jurnalista.
Cu o săptămână înainte de Halloween s-a urcat în avion şi-a ajuns la Bucureşti, care arată ca "un Paris mestecat şi, apoi, scuipat afară de Croydon".
Apoi, ajunge la Castelul Bran. Jurnalista britanică scrie că de afara Castelul arată ca o casa a groazei, însă din interior zici "că o englezoaică l-a cumpărat şi l-a decorat cu mobila de la Laura Ashley. E plin de canapele. E ca în Surbiton".
Dracula, un chelner italian înfuriat
Un alt lucru care a "impresionat-o" pe jurnalista britanică au fost câinii vagabonzi la Sighişoara.
"Casa în care s-a născut Dracula este un restaurant. Iar Dracula este pictat pe un perete şi arată ca un chelner italian infuriat".
Următoarea oprire a fost la Târgovişte, locul unde a crescut Dracula. Deşi Curtea Princiară este un loc minunat care merită vizitat, există o mică, mare problemă: drumurile.
"Autostrăzile româneşti sunt ca vampirii, sunt un mit şi este departe de ajuns de oriunde te-ai afla".
Aici, a urcat toate cele 1.500 de trepte şi aminteşte că sunt elevi care nu fac asta pentru că mănâncă jumătate de porc şi că în România există o vorbă cum că porcul e legumă.
"Mi-e milă de Dracula"
Nici la Hotelul lui Dracula n-a fost mai bine. Trecând peste crucifixul luminat, un manager înspăimântător a dus-o pe ziaristă într-o cameră micuţă cu un sicriu şi picturi cu Dracula pe pereţi. Unde mai p